2012 VS 2013.. intressant

Summering av mitt 2012
 
* Fyllde 13 år. Firades med.. hm ja vad firades det mer? Kommer ihåg rosa ballonger iaf..
 

* Bröt isen med Pimmi & Frodo. Känslan var på topp och jag kände att nu jävlar är vi på gång!
* Startade i seriedressyren med Coccos på våren.
* Frodo såldes. Pimmi flyttade. Jag var på botten igen, men denna gången fick jag sällskap av Coccos.
* Åkte till USA med farfar och hälsade på kusin! Åkte vattenskoter, såg delfiner, badade i havet, shoppade och levde som i en dröm.
 

* Var hemma från klassresan då jag inte mådde nå vidare bra..
* Skolavslutning och det mesta släppte, all energi snurrade runt mig som en virvelvind!
* Startade min & Coccos första 70cm CR, felfria! Känslan var obeskrivlig, så jäkla grymt!
 

* Var på 2 P&J'er i Kopparberg, startade 70cm båda gångerna med Coccos och felfria båda gångerna!
* Lärde känna Sanna & Compani, även där då Crim.
* Började rida Muppen!
* Var och hälsade på Frodo hos sin nya ägare ett par gånger.
* Var tillsammans med Casper från den 31 Juli. Han var med till Frodo, eller aa han var med till alla hästarna nån gång, typ :P
 

* Startade min & Coccos´s första och enda lokala hoppis. Inte nå bra resultat men roligt och lärorikt!
* Var på lite dressyrklubbisar (som tillhörde seriedressyren) på LuRK. Vann också en gång.
* Började ny skola. Långa dagar innan man kom hem. En massa människor hela tiden och det mesta var nytt.
* Jag & Coccos blev Klubbmästare i hoppning för andra året i rad! Ponnybusen var dundertaggad hela dagen ;)
* Crim fick vara med samma dag och starta sin första tävling, en 20cm CR, runt kom vi iaf :)
* Jag & Muppen debuterade våran första tävling, en dressyr CR och fick våran första rosett!
 

* Jag & Coccos red en massa barbacka, tränade å tränade. Slog höjdrekord på 1m! Barbacka dessutom! Och nån gång kom vi på det i trav också.. så ponnyn har kapacitet!
* Under hösten fotades jag & Crim en sväng :)
 

* Coccos å jag vann även seriedressyren! *Mohaha, vi kan vi!*
* SuRS hade en Julshow där jag & Muppen var tärnor i Luciatåg och jag & Coccos var med å busade i hoppnummret. Där kan man snacka om att det var full rulle, fult ös medvetslös, damp, haha busponnysar!
* Jag & Coccos startade våran sista tävling tillsammans, en två fasig 60cm på LuRK, felfria och känslan var plätt lätt bäst! Vi fick också våran sista blågula rosett och fick galoppera vårat sista ärevarv..
 

*Juletider, fick mina första betyg som jag var nöjd med. Var till Uppsala och hälsade på efter jul.
* Blev några vinterbilder på mig & Crim också.
* Jag å Annie fotades med Muppen, vinterbilder :)
 
Hahaha ser ni luften mellan Muppen & Mig, så går det när man ska trava.. ;)
 
* Och nu är vi här, Nyår..

Planer för 2013
* Lära känna Muppen mer och kanske komma ut på någon klubbis tillsammans. Ha en massa kul å utvecklas tillsammans.
* Börja rida Olga lite mer och träna med henne så vi kommer ut på nån lokal, det är målet iaf!
* Lägga ner tid på Crim, så han blir inkörd (hur lång tid de nu tar?(orkar inte tänka nu..)). Längtar iaf till att kunna åka i vagn med honom.

Det är typ det enda jag har hunnit tänka på än, har ju visat sig att det inte är lönt att planera alltför långt fram för man vet ju aldrig hur det blir.. Därför har jag väldigt svårt att sätta långsiktiga mål. Kortsiktiga mål kanske jag kan plocka ihop senare..
 
Ha en mysig kväll allihopa när ni väntar in det nya året! Själv ska jag tända lite ljus och va med familjen.