Snacka skönt med en dusch

Slutade tidigar från skolan (idag också, lediga imorgon å på onsdag, temadag på torsdag=inge drygt jobb och lediga två dar nästa vecka + en till typ temadag.. wööö) så var med mamma till en liten gullig butik i Nyhammar (?), fikade lite (supergoda cupcakes!!) och åkte förbi på ICA å handla.
Hem å chillade ett tag och åkte sen till stallet. Tog in en blöt, äcklig å rejält smutsig ponny (!!), borstade av honom med en sån där "ta-bort-pälsen-avlång-grej-med-piggar-å-två-handtag" första gången. Han tappade massor med päls så tog lite extra länge också :)
Mockade hans box å fixade i stallet, Crim torkade lite till och sen tog jag ett till varv med den där pälsgrejen sen ett varv med vanlig borste, borstade i manen å svansen, kratsade hovarna, tog ett varv till med den där pälsgrejen och sen tror jag att jag var klar ;) Så på med en repgrimma + repet och ut på tur med Denise å Mimik! Upp i skogen vid morhagen, t.o.m ända upp på toppen! Så vart en timmes promenad med lite springandes, klättring, mycket tjatter å trevligt sällskap :)
Hem å åt, jättegott! Städade också.. Sen ut å sprang i ca 35 minuter! Var ner på byn å mötte denise :) Så vart trevligt sällskap igen (Y)
Sen var det jävligt skönt att duscha kan jag säga! ;D
 
Imorgon är det en toppendag som väntar, känns som en lite busig dag så är lite smått taggad! Tänkte sova i tid (man vet aldrig om jag gör det dock..) så jag kommer upp i tid imorgon å hinner utnyttja hela hela lediga dagen <3
 
 
 
 
Dom va så duktiga å skulle hoppa över diket men inte skjutton vart de nå normala bilder, men söta är dom iaf ;)
 
Märks att det är sommar å frihet på ingång, jag är så sprudlande glad över allt å skriver så glad-slarvigt så jag nästan skäms ;) Men som sagt, det är för att jag blir helt upprymd av alla sommar feelings ;')