Regnskurar

Känns som att dagen bara har börjat och ändå är den snart slut..
 
Igår kväll var vi iaf upp till ridbanan allihopa, Jag & Denise red Calle & Maximus och Sanna var med och la upp bommar å filmade lite grann :)
(Ska tillägga att det är första gången jag å Calle hoppar tsm)
Vi började med att galoppera över två bommar med ca 18m mellan, fick in 3 och 4 galoppsprång.
Sen la vi upp dom till små hinder- hoppade det. Sen hoppa vi på ett enkelhinder som stod mer i mitten och red som en åtta runt den så vi fick träna på att byta galopp. Och sist satte vi ihop allt till en bana, först hindret i mitten, långsidan, hindret i mitten - kort men ändå med mycket tänk.
En gång när vi kom på sista hindret var jag inte ritkigt med Calle på hans språng och landade snett på halsen efteråt men var riktigt nära att komma upp igen men då var vi framme vid staketet och han gjorde ett litet skutt åt sidan och jag krascha på baken, och blev jättegrusig/lerig.. men annars gick det bra ;)
 
Sammanfattning av ridpasset var en bra känsla även om det var lite kråkskutt här å lite osamspel där, så att säga ;)
 
Och även fast det stod som spön i backen (regnet altså) så höll vi ut allihopa och för en gång skull var det ingen som klagade! Ovanligt!
Och när vi kom in till Sanna gjorde vi varma mackor i ugn med championstuvning och mumsade i oss, kollade på lite gamla filmer på mig och denise (mest på denise) och skrattade åt det samtidigt som vi proppade i oss tacochips och strax efter det gjorde vi jorgubbsmilkshake ;)
Och imorse råkade det bli milkshake igen.. *host host*
 
Sen har det varit ridläger för 5-8 åringar (?) hela dagen och vi har väl sluppit dom värsta skurarna! Förutom när allt var sut och vi skulle hem med tre ponnysar.. då jävlar regnade det och åskade å blixtrade typ precis ovanför oss!
 
Men än är dagen inte slut, jag ska till Forstäppan och mysa med kalasponnysarna där också :))
Blir uteritt med båda, Olga en bit in mot ssjö och Muppen åt andra hållet, tror jag :P
 
Bildbrist...