Halloween apelsin

Hej.
Idag åkte vi in till stan, jag, disan, sanna å hennes mamma. För att handla till ridlägret. Blev ett par stopp innan det - willys altså. Dels vid China Town. Så kul man kan ha! Det var gott också.. :)
Och eftersom att sanna skulle handla till sig själv också så vart det två kundvagnar. Hej å hå! Men det gick ju bra ändå :)
Efter lite gissning hur mycket alla äter av olika saker, vad ungarna borde tycka om och lite jämföring mellan priser kom vi iaf fram till kassorna. Hej å hå! Totalt packade vi mer än 10 påsar. Sen ut med allt till bilen och försöka pussla in allting - för som sagt, det hade varit några fler stopp innan.. Men det gick bra det med :)
Så nu ska det vara bunkrat för en helg med halloween ridläger, början imorgon.
Jag & disan ska va med och hjälpa lilla sanna på fredag och lördag, på dagarna iaf :)
 
Mätt i magen var jag sen när jag gick (sprang lite gjorde jag också ja) till Calle. Allting var redan fixat i stallet, go å glá kexchokla! :D
Så gjorde ordning honom. Ute vid paddocken ställde jag upp en liten övning.
Bom - ca 7,5m - litet hinder - ca 7,5m - bom. Och tänkte att vi skulle rulla på det.
Började bra gjorde det. Det kändes som att han var med mig och med på noterna. Lyssnade jättebra! Så vi hann väl jobba lite grann iaf. Sen fick vi en besökare. En liten kille. Som inte pratade svenska eller engelska förutom att han sa "varsegod" när vi hoppade och när han frågande sa "swedish" till mig. Och han ville gärna kila runt halva paddocken för att kunna se ur alla perspektiv....
Hälsa på Calle fick han också göra. Och snäll var han! Vi petade ner bommen två gånger och han han var klipsk nog att förstå att den skulle ligga uppe på skållorna så han la upp den åt oss igen :)
 
För övrigt gick det inge vidare bra för oss efter att han kom dit. Calle ändrade sig heeelt och hållet :(
Gick på snedden, ville inte gå åt ena hållet, lyssnade inte på galoppskänkeln - eller någon annan skänkel heller för den delen.. Så jag fick dra på ett smile och försöka jobba så gott det gick. Sen sprang killen iväg, över åkrarna - som är sådär uppharvade?
 
Vet inte om Calle tröttnade på att vara tvärtemot eller om det var något.. Men efter ett tag fick jag kontakt med honom någesådär iaf och kunde avsluta passet gott :)
 
Kommer dröja mer än 10 dagar tills nästa så kändes viktigt!
 
Våran middag idag bestod utav lassagne och till efterrätt pysslade jag ihop "pumpor" av apelsiner och fyllde med fruktsallad :))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - susanas.blogg.se:

hah va coola

Svar: Haha tack ;)
Frida Jakobsson