Aktiv va ordet 27-04-14

Vad har lilla Frida gjort idag då tro? 
Joo, först vaknade jag av att det blev ljust och varmt på mitt rum... tack så mycket. Är inte alls roligt att solen går upp och lyser rakt på mitt rum, men men! Gick ut och körde ett litet jogging pass med lite styrketräning nere vid sjön, ganska mysigt :)
På förmiddagen kördes det undan klyven ved, hämtades pallar och städades ur en bod, hej å hå en massa skräp, jag skulle kunna kasta hur mycket som hellst.
 
Lunchade mig själv och sedan iväg en sväng till Coccos. Vi tog oss ut en tur ute och hittade på en ny stig, roligt att göra det men tycker att det är väldigt sällan som de är bra stigar.. Eftersom den nya stigen också gjorde hela turen väldigt kort så fortsatte vi jobba lite i hagen, skuttade hinder, räknade galoppsprång och försökte från marken få honom att reglera dem, det var inte det lättaste ;) Men skit samma, han blev superivrig.
 
En sväng till skjutbanan på eftermiddagen, tränade lite grann och det gick lite bättre idag :)
Hoppade av vid stallet på vägen hem och red Selma. Gick bra måste jag säga, det kändes bra även om vi hade små disskutioner om vad vi skulle och inte skulle göra, hon utvecklas så fort och blir starkare och starkare - som bara är till fördel förutom när hon använder det för att bråka och testa ;)
Uteritt efter de och hon va lite tittig i början. Testade väldigt mycket och var lite smådryg. Sen skuttade vi diken också, och lilla bäbisen är så duktig, tar i alldeles lagomt och tror hon tycker de är ganska kul ;)
 
Bytte häst till klumpen Calle - haha :P Och red ett dressyrpass på banan, var länge sen jag red i dressyrsadeln och det är svårt! Men kämpade på och det gick också bra! :)
Sen följde Rachel med oss ut på vägarna en stund, vi mötte en bil på hela vändan.. så typiskt när man vill att det ska komma iaf några stycken.... 
 
Hela dagen har känts riktigt bra! Ingenting har väl riktigt varit svävande på rosa moln men ändå har det varit en bra känsla och inställning. Roligt :)
 
 
Åh mina älskade stövlar är sönder... :'( Känns så tragiskt.. och vet inte vad jag ska införskaffa för några, beslutsångest.. :( 
 
#1 - - Mirjam Wallmark:

Vad härligt med joggingpass på morgonen! :) kram

Svar:
Frida Jakobsson