2014 - Gott nytt 2015!

För två år sen satt jag den här dagen och var ledsen över att jag inte visste hur och om jag skulle få spendera tid med Coccos mera. För ett år sen satt jag den här dagen och det hade löst sig utan problem! Dessutom så hade jag suttit och trimmat på en fin häst - Calle. 
 
Och under det här året har det fortsatt bra på Coccos fronten, även om det känns som ett ovetande kort får jag ta vara på den tid vi får :) I somras var vi och klättrade massor i backar, svetten rann på mig - för jag fick ju klättra jag med ;) Vi plockade blåbär och vi svalkade fossingarna i vatten efter nyfunna vägar. 
 
Fotograf: Lisa Larsson
 
Jag och Calle tränade på, intensivare mot sommaren. Han var en del av min vardag och jag lärde mig extremt mycket! Om inte annat så att man ska va mer konsekvent. Det var så roligt att ha något så intensivt att jobba med, en riktigt träningskompis! Innan han drog iväg på nya äventyr på annan ort tog vi en sista uteritt, det som vi hade fått jobbat med så mycket, och då åt vi också blåbär ;) 
 
Fotograf: Lisa Larsson (Åh vilka roliga foto-dagar vi har haft också!)
 
En annan liten primadonna som var med på min träningsfront var ju Selma. Vi tränade på, hon visade upp sig fint på 3-årstestet. Likaså var hon fin i Flyinge och fick titulera sig som rikssto :) 
En del disskutioner har vi haft också. Hon har en hel del humör och egna tankar den damen! Så det har varit något att bita i, andas in och försöka samla sig. 
 
 
Året var väldigt bra fram till sommaren! Sommaren spenderades på den bästa badstranden i Laxsjön och med hästarna. Även hemma på gården med bär, potatis, svamp, häcksaxen och skogen ;)
Men sen på hösten blev det så tråkigt allting. Det började med att jag vrickade foten, sen var jag sjuk i 2 veckor, öroninflammation, frisk 2-3 dagar och sjuk 1 vecka till.. suck. Fick order att vila och blev inte mycket ridning. Förutom i fårskinnsadeln ;) Den gillar jag skarpt! Och den har använts mycket av mig hehe! Sen har ju Sanna och jag roat oss med pulkorna en del också. Vi har då alltid kunnat fått en rolig stund tillsammans även om det har varit knackigt annars. 
 
Fotograf: Lisa Larsson
Den här bilden samanfattar väldigt bra hur vi har haft det! Skratt å flumm med tokar men ändå finaklädda och med utrustningen på för motionering! ;)
 
Och nu under december har det varit målarkläderna, roller, pensel och färg som har varit mig ganska nära ;) Först lägenheten ovanför butiken och nu har jag intagit mitt rum också. Lägenheten är iofs inte klar än heller. (Idag - hitills - har vi röjt ut allt, tejpat, lagt papper, handlat färg, haft latex i alla hål i väggarna (en sisådär 200 kanske ^^) och så har jag grundat hela rummet en gång. Det tog längre tid än jag trodde!)
 
Sammanfattningsvis på hästfronten har det varit en del tårar det här året. Tårar blandade med svett. Tårar blandade med tankar. Tårar blandade med blåbär osv ;) Men så många fler skratt och härliga minnen! :) Det får man inte glömma bort! 
 
Vad händer 2015?
Vågar man fråga det? Haha. 
Något som känns ganska säkert är att ett val av gymnasie kommer göras.. herregud så svårt det är. Jag har varit fast i Ekonomi-tankarna ett tag med jag blir mer och mer skeptisk! Men jag har en liten idé. 
Och sen kommer jag ju börja första terminen på gymnaiset. Gå ur 9an. Förhoppningsvis (hur jag känner nu iaf) hamnar jag på ett bra val som inte är i Ludvika. Jag vill flyyyga! ;) Haha, i tankarna.
 
Gott Nytt År! Nu är det nytt år Nya möjligheter, nya saker att uppleva och nya saker att överleva! 
 
Menyn för ikväll
Förättssmörgås med skagenröra och avokado.
Något kött som mamma håller på med.
Efterrät blir en cheescake som jag har sprungit fram och tillbaka och gjort nu medans jag skrivit! Ska bli riktigt gott!
 
#1 - - Knaperbloggen:

Så fin häsT:)

#2 - - Johana Duggin:

åh så härliga bilder :)

Svar: Tack!
Frida Jakobsson

#3 - - Sanna:

Vilka fina bilder! Hästar är ju så fina, synd bara att jag är lite rädd för dom haha. Har du haft ditt intresse för hästar länge? :)

#4 - - Pixan:

vilken söt lite ponny!!! E de welsh i den tro? :)

Svar: Jajamensa, det är welsh i båda ponnysarna, både den gråa å isabell :)
Frida Jakobsson