Duktig ponny

Det tog ett tag och några om och men innan jag & Crim gjorde något vettigt idag. Latheten att bara leka med honom i hagen funka inte alls, föööör mycket snö! Så tog väl in honom iaf och vi fick med oss Sanna & Kingen på promenad. Först ner till Maximus så där longerade jag Crim en stund i paddocken (först fick vi pulsa igenom en massa snö som blåst upp i stora högar) och han fick springa av sig lite.
 
Sen följde Sanna & Musse med ut på en liten promenad - Crim fick bada i snö en sväng HAHA!
Bad honom gå ut i snön på en åker medans jag stog kvar med longerlinan på vägen - dock var det ett dike där så snön gick så högt upp att han liksom vilade huvet på det - och då tyckte han tydligen att det passade fint att lägga sig där och strunta i promenaden! Haha så skön ponny.. ;)
 
Aa men sen skulle vi gå tillbaka till Sanna. Sanna gick med Kingen och en spark lite bakom mig & Crim när vi mötte en hund som var ute och traskade själv. Som tur va fick jag tag i kopplet på hunden (annars hade säkert Kingen och den råkat ihop i slagsmål eller nåt) och lyckades gå med tummen i en lite ring på halsbandet medan resten av handen höll i hela longerlinan. Så hade en stor och lite småbökig hund på ena sidan och Crim på andra. Crim skötte sig faktiskt hur bra som hellst - glömde bort att jag hade honom där ett tag till å med.
 
Tillbaka i stallet fick hunder stanna i Crims box tills Sanna och kingen kom (dom fick vänta ett tag) och så gick vi in i huset. Stängde in kingen och katterna så hunder fick komma in. Ägaren hittade vi ganska snabbt - Rachel visste vems det var :)
 
Så från att ha kunnat bli en lugn dag för Crim blev det en väldans hit å ditande.. :P
 
 
En liten mörk bild på bästa Crimpan <3