Bra känsla och paj 29-06-14

Har precis slängt ihop en rabarberpaj som står i ugnen nu. Hoppas på att den blir god ;) Jag får inte glömma bort att vispa vaniljsås bara, halva grejen liksom ;)
 
Ridpasset med Calle idag började med samma härliga väder som hela helgen... regn.
Men när man rider så glömmer man verkligen bort omvärlden, det är nästan lite fränt. Man märker så småningom inte om de regnar, snöar eller är en sol på himlen och hamnar i en egen liten värld där bara nuet existerar. Jag och hästen liksom. Och ev personer på backen eller så, men hela grejen är att man glömmer bort allt annat när man trimmar, rider man ut är det ibland lite tvärtom - är det en lugn uteritt är det ungefär som att ta en promenad och "rensa tankarna". Man hinner tänka på mycket och kanske kommer på något skojjigt eller så gör man som jag och sitter och sjunger ;) Hahaha, det är olika.
Nog bladdrat!
 
Vi jobbade mest med galoppen men la in lite mer trav än vad vi gjort på senaste tiden då jag har märkt av att han har blivit lite svagare där och gärna tar galopp när det blir lite jobbigt. Jobbade med tempoväxlingar och övergångar. Red serpentinbågar i galopp och bröt av till trav på mitten innan vi fattade ny galopp. Så bra att va på en stor ridbana när man gör det :P
Hade en bra känsla efter passet, det blev lite lagomt långt och vi gick genom grustaget både dit och hem så han fick klättra lite :)
 
 
#1 - - Julia:

Vad är det för ras på din häst? :) Väldigt fin!

Svar: Han är inte min, men svenskt varmblod står det :) Tack!
Frida Jakobsson

#2 - - Lydia Elstig:

Fin bild!

Svar: Tack! Min kompis som har fotat :)
Frida Jakobsson