Länge sen sist 28-03-14

Fredag hela dagen, superskönt! Är dock lite trött och inte i form..
MEN! Red igenom Crim idag, innan lektionerna börjar på måndag igen, och nog för att det var ett tag sen jag red (ens hade ett par ridbyxor på mig) så var det ju mega länge sen jag red honom. Men han har blivit så mycket bättre! Först var jag ju såklart skeptisk till hur liten han kändes och att jag inte hade något att hålla om, men nu har jag ändå en riktigt bra känsla efter dom där minuterna.
Iaf så skrittade vi, checkade av halter, gas och broms. Traven - att han skulle ställa sig åt rätt håll i hörn/volter, han travade på riktigt bra! Hade bra framåtbjudning i skritten också. Tog galopp, gasade på honom lite i båda varven så han fick sträcka ut, han lyssnade bra. (Stor skillnad från förut när man inte fick någon reaktion på att öka nånting alls..) Galopp på volt i båda varven, han flöt ut väldigt mycket i vänster varv men fick igenom det lite bättre innan vi gav oss.
 
Så allt som allt; Våra två års slit med den där ponnyn börjar ta form ;) Nog för att han har vilat en del från ridningen den senaste tiden, men han har fått gjort så mycket annat! Körningen har tränat upp hans kondition så han inte bara ger upp direkt. Fokusen vi haft på att han ska arbeta rätt från marken spelar såklart också in när man sätter sig upp.
 
Lilla ponnyn. Där allting började, alla timmar i den där hagen när vi kämpade med att du ens skulle förflytta dig frammåt och inte uppåt. Så mycket svett och tårar (tror vi klarat oss utan blod allihopa, eller hur?). Men så kul vi haft sen, fina lilla speciella ponnyn. (Som allt visar att han tillhör ponny-kategorin ganska ofta.)
En favvo bild från inkörningen, hittar dock inte de allra bästa bilderna.
Nog tjålat om skitponnyn ;) Imorgon åker vi till Västerås och får se vad vi får med oss hem.... :)
 
#1 - - Amanda [SPONTAN]:

Härliga bilder :)

Svar: Tack! :)
Frida Jakobsson