"Drömmen" som inte gick i uppfyllelse

Åh jag var på ganska så bra humör idag! Efter de första timmarna av "den klassiska morgon-sjukan" (ont i halsen så det svider och allmänt snorig) så var jag så redo! Jag tänkte att imorgon, då går jag till skolan! Då skiter jag i om jag är lite små förkyld och kanske inte hör så himla bra. Jag har ju liksom fått ifrågasätta mig själv om jag verkligen är så sjuk. Ändå har jag aldrig känt mig frisk..
Så jag tvättade håret och grejade, tänkte ha ansiktsmask å pyssla till det lite allmänt. 
Men sen hade vi en tid på vårdcentralen också - för öronen. Och efter att vi hade varit där så kände jag bara att jag ville gråta.
 
"Du ska nu ta det lugnt i ca 2 dagar, hellst bara sova och vila. Sen får du icke anstränga dig på en månad och du ska hålla dig varm hela tiden."
 
Varför?! För lite problem med öronen liksom... så himla tråkigt!
 
Det va altså nåt med öronen, dubbelsidigt.. infektion/inflammation.. och det gör att foten blir värre så emellanåt haltar jag omkring när jag förflyttar mig mellan köksoffan och tv.. Och om jag inte gjorde så så skulle det aldrig bli bra.. 
 
Jag känner verkligen bara att det är så tråkigt. Det är tråkigt att vara hemma. Det är tråkigt att titta på datorn och på tv. (Jag har börjat småpyssla lite inför jul åså iaf). Det är tråkigt att äta goda saker. Det är tråkigt att vila om jag inte är på sånt humör. Det är tråkigt att jag har missat så mycket av november och det är så tråkigt att veta att resten av året INTE kommer bli fylt med häst och träning.. Appropå det ska jag ställa av mopeden nu för när jag äntligen är frisk nog att leka med Coccos så "får jag inte bli kall" = inte åka moped.. 
 
Lyckan just nu; Mandariner med smalt skal! ;)
 
Nej jag känner bara att det är lite trökigt just nu.. hoppas på att jag tillfrisknar under veckan så jag kan ha lite roligt i helgen iaf :)
#1 - - Vilma:

Åååh så himla tråkigt när man blir sjuk, alltid då man får extra motivation att göra någonting också...

Svar: Ja, antar att man har mycket tid att tänka på saker då haha :P
Frida Jakobsson

#2 - - Hanna Karlsson:

Vad tråkigt. Krya på dig!

Svar: Tack snälla du!
Frida Jakobsson

#3 - - Elin Tjulin:

Shit va jobbigt :( var också på en central för ett par dagar sedan, lock och påbörjad inflammation på ena örat, inte kul! :(

Svar: Åh vad tråkigt! Man tycker det är en lite grej men det blir ganska stort ändå!
Frida Jakobsson

#4 - - Julia:

Nej vad tråkigt... Krya på dig!

Svar: Tack snälla!
Frida Jakobsson

#5 - - MATILDA:

Vad jobbigt! Men ett stort krya på dig!! :)