Första dagen av mina 3 nästa år

Var uppe i tid imorse och satt på bussen på väg till skolan! Första dagen på nya skolan och det var massa information, bla bla bla. Provade kläder och tog kort gjorde vi också innan vi slutade för dagen. Imorgon är det upp och åka bussen kl 6... <3
Var förbi en sväng på Kupolen idag också, köpte (äntligen) nya skor, jeans och hittade en väska :) Så lyxade jag till det med lite frozen yoghurt också ;)
Sen i bilen på vägen hem somnade jag, haha helt slut efter dagen ;)
 
Min sista sommalovsdag spenderades i stallet och på skjutbanan iaf. Började med att rida Calle i paddocken. Fram och av skrittning ute dock - gick bra tills vi passerade vattenspridare. I paddocken hade jag lagt upp cavalettibommar som vi travade över. Hade mycket fokus på att galoppera i övrigt. Cavalettin ställde jag på medellinjen så vi kom på dom i trav, bytte varv, galopp på långsidan, vände upp på cavalettin osv. Funkade bra förutom att han körde galopp över dom i början, haha. Men lite korrigering så blev det bättre. 
 
Sen var det Selmas tur. Fokus var på övergånar mellan trav och galopp även den gången. Gick betydligt bättre än förra gången vi tränade på det och hon sprang inte alls iväg lika mycket i traven, kul! Sen fick hon trava lite cavaletti också, och galopp däremellan. På slutet checkade vi lite tempoväxling i galoppen också. Över lag under hela passet så var hon väldigt fint, lyssnade på minsta vink. Så roligt att rida när det är så! :D Även med Selma skrittade jag fram och av ute och även hon tyckte att vattenspridarna var äckliga men 4åringen hanterade rädslan bäst ändå.... :P
 
 
#1 - - Cassandra:

Fin bild! :)