Godmorgon skiten

Halva helgen är förbi men snart är det söndag som ska bli så rolig!
Igår tänkte jag att jag skulle sova ut lite idag och ställde alarmet på 09.00. Gissa vad jag gjorde när alarmet ringde? Mockade skit i stallet! Haha! Då hade jag dessutom ätit frukost och kastat in en halv släpkärra med ved i vedbon, plus lite backningsträning då också! ;) Men inte gör väl det något, bra start på dagen för jag kände mig ändå utvilad. Sen har jag och mamma försökt få någon rätsida på vad vi ska göra i lägenheten, blev till slut en liten shoppingtur på Jysk och Rusta och lite inspiration till gardiner mm. Det ska flyttas grejer, köras dit grejer, kanske ta bort något och en massa grovjobb innan vi får börja pynta till det - som känns som det roligaste just nu :P
 
Red ett pass med Selma på förmiddagen också. Vi tog oss upp till den stora ridbanan och dressyrade lite smått där. Dagens "grej" var att rida innanför spåret. Grymt bra träning för både häst och ryttare tror jag, läste förut om någon som inte hade staket runt sin ridbana och när han hade träningar klagade folk på det för att deras hästar sprang (läs "sladdade") utanför banan. Hans bra svar på det var något i stil med att då hade inte ryttaren bett hästen att sväng och hjälpt den genom hörnet. Så bra för alla att inte ha ett staket att "luta" sig emot! (Desutom så ville jag riva upp lite bland allt gräs som har börjat växa där.) 
 
Sen fortsatte vi traggla på övergångar och tempoväxlingar. Hon var inte alls lika het och pigg idag som förra passet, tror att det faktiskt kan ha lite att göra med att vi inte kunde luta oss mot staketet och då blev hon osäkrare. Vi red iaf på 4,5 och 6 galoppsprång mellan 2 stolpar, lite svårt att räkna exakt men det kändes helt klart skillnad på hennes luftiga stora språng och de små korta. Så om det sen var bara ett halvt extra språng så var det skit samma. Nåt annat pass tänkte jag köra med två bommar och räkna galoppsprång däremellan istället.
Övergångarna galopp-trav gick också ganska bra idag, ibland blev det springit men inte lika extremt som innan. Och lite nedsutten trav klarade vi av också.
På vägen hem skrittade vi igenom grustaget så det blev lite klättring också :)
 
Foto: Lisa Larsson
Bäbisen förra våren! Så fort tiden går! :O Men snart dax för nya bilder tycker jag, får locka lisa med en godisklubba haha!
#1 - - Lisa Larsson:

haha jag har just tänkt tanken jag med att jag skulle varit iväg och fotat er snart igen! Vi får planera in någon dag framöver! :)

Svar: Absolut, snart har jag ju hästarna "helt för mig själv" så då är det bara att komma haha ;)
Frida Jakobsson