Pensel, roller, stigbyglar och psykbryt på bäbis...

Började denna torsdag (har inte ens koll på att det är torsdag, kändes som söndag och fredag..) med gofrukost här hemma. Sen blev det lite målning - skjutton olika färger på olika ställen.. lite drygt när penslarna inte torkar :P
 
Sen vidare mot stallet. Först ut var Axel - vi tog en skrittur via grustaget upp till ridbanan och trimmade på där en stund. Kändes lite mer sammarbetigt idag än det gjort tidigare. Han blir lite pigg å lite stark så fick jobba med att få in ett lugnt tempo och då gick det riktigt fint! Vi körde mest på på fyrkantsspåret då det är en massa snö där uppe så kändes taskigt och lite jobbigt att pulsa mer än nödvändigt. Men det gick bra ändå :)
 
Nästa ut var Selma som låg och vilade sig i lösdriften när jag kom. Tänkte låta henne gå upp själv så jag inte pressade henne när hon var där inne... så snäll skulle jag inte ha varit. Hon körde på i en halvtimme å retades med mig!! I början sprang hon bara ifrån mig och drog med sig dom andra sen började hon köra fulingar som att ställa sig bakom Julius när jag klappade på honom och sen dra iväg när jag gick runt honom!! Och hon kunde komma emot mig och sen tvärvända på ett latjo sätt och dra iväg.. Julius började leka han med så det hjälpte inte att ta med Calle upp till ingången heller. 
 
Men tillslut så! Lagomt irriterad haha! Och frusen - så det blev en promenad tänkte jag. Det gick jättebra - hon är faktiskt väldigt trevlig att gå med för hon vet sin plats och går inte före eller över mig :) Meeen, hon har idéer om VART vi ska gå däremot.. duger det inte så stannar hon, bråkas lite, kanske reser framdelen, slänger ut ett framben eller tar nåt hopp åt ett annat håll... Gråa hår säger jag bara! Hade jag varit 20 år äldre hande hon bombis gett mig gråa hår! ;)
Så hon fick dels lite intryck att trötta hjärnan med och springa av sig på linan när vi kom tillbaka till stallet. IDAG var inte våran bästa dag.
 
Och när jag hade haft ryggen vänd åt henne en stund i hagen och tittade på henne möttes jag av väääärldens oskydligaste blick och öronen spetsade mot mig.. lilla donnan :P

Nu har vi (pöjkarna) flyttat hem mina garderober också så snart snart är dom inne på mitt rum! :D
 
Funderar på om jag ska plugga lite nu då.. har ju underbart nog NO prov efter lovet...