Så kan det gå

Idag har jag haft full rulle i stallet, igen :P Hehe spooortlov <3
De andra har varit ner till GHS och ska även hämta hem en till häst så jag grejat på! Red Axel i solen - så härligt! Vi glömmer bort att det snöade emellanåt också haha! Jag cyklade faktiskt till stallet idag! :)
Aja, red Axel på grusvägen ner mot campingen - han var lite pigg och stark när vi galopperade. Vi var ju liksom tvugna att sakta av innan det blev asfalt så jag fick följa sånna där pinnar efter vägen å ba; Häär ska vi sakta av till trav. Och häär ska vi skritta. ;)
Sen gjorde vi ca 3 galoppfattningar från halt på hela sträckan några gånger och då var han lite mjukare i munnen :)
 
Och Calle tänkte jag ta en lite nostalgisk promenad med, det var ju fint väder och allt! Note till mig själv; Gör inte om det. Vi ska inte snacka skit om nån som inte kan försvara sig - men han betedde sig som en vildhäst! Jag var såååå arg och ledsen på honom och önskade inget mer än att vi bara skulle kunna gå hem. Han tjoade omrking mig, körde lite små "oskyldiga" bockningar och var allmänt ofokusead, nochalant och dryg. Slutade med att han drog i grimmskaftet när han bockade så att jag gled med på isen och hamnad på backen - och en hov träffade mig på låret. Tack Calle. Tycker om dig såå mycket.. Sparken skiter jag i, den var ju inte menad att göra illa men hela upplevelsen kändes bara skit. 
 
Men nu lämnar vi det och öser beröm på Selma istället! :D Hon var en snäll häst idag, följde med in direkt från hagen ;) 
Henna tömkörde jag på volt. Hon jobbade på bra men var lite tjaffsig i galoppen i början. Höll inte rätt galopp och blandade benen hej vilt... ^^ Men det blev bättre sen :)
 
   
 
Nu är jag extremt sugen på varm mat! Käkade kalla pannkakor i stallet hehe ;)