Inte så smidigt

Hej osmidigaste dagen på länge! Mycket som kunde gå "fel" gick "fel" idag under de typ 2 timmarna jag var i stallet! Inget som blev allvarligt som tur är!
Först Calle som hade ett sår på hoven så vi fick vänta ett tag på att få svar från Rachel om det. Verkade inte vara nån fara med det.
 
Sen var vi påklädda (med tömkörningsgjord, lång lina och långt spö) och var ute och tände till ridbanan, vänder mig om och ser en stor skugga som rör sig bakom Calle. Har inte Selma smitit ut från hagen då eller?! Jo. Calle i ena handen men linor å grejer och ingenting att få fast henne med.. det kändes kritiskt där ett tag men som tur var stannade hon kvar i hörnet mellan hus å hagar tills Jossan kom å kunde hjälpa mig. Jag hade ju lämnat min fryslort till telefon i sadelkammaren också.. när man behöver den liksom!
 
Appropå det! Det kom på tal idag i skolan att man behövde ju inte aaaalls ha med telefonen när man var i stallet å grejade. "Det fanns ju inga telefoner förr, och det gick ju bra ändå." ;)
 
Ja men sen kom vi ut i paddocken och började jobba. Han var väldigt frammåt och faktiskt pigg så det var roligt och gick bra :)
Tills en var ute i en hage och fyllde på hö.. då sket han på sig och kunde inte sansa sig tills vi gick fram till henne och pratade.
Plus på det så skulle jag klia mig på kinden och glömde att jag hade ett spö i handen = slog den hårda delen rakt mot läppen så jag fick blodsmak i munnen! Haha, dax att gå och lägga sig nu kanske ;)
 
 
Men det var en bra stund med Calle iaf, han blev lite trött i huvet efteråt och stod å småsov lite :P
#1 - - Robex Lundgren:

fin blogg