Älgar och ponnysar

Hemkommen från jobbet dag 2 den här veckan, måste säga att jag är så glad över mitt jobb på Morhagen! :D
Idag jobbade jag på eftermiddagen och det var full rulle över lunchen. Sen blev det lugnt ett tag och vi hade "bara" några middagar planerade så tänkte att jag skulle passa på att få undan lite disk emellan varven innan jag dukade åt dom. Men som alltid, allt på samma gång haha! :P Det kom beställningar från cafét på både Bakade potatisar och mackor samtidigt som maten skulle ut till de första och dukning åt de andra och däremellen ska det frågas vad som önskar att drickas också.... men vi löste det bra ändå trots att det bara var jag och kocken! Haha
 
Jag och Sanna har haft det bra också. Förutom när vi skulle göra paj igårkväll. På något vis, antagligen för mycket grädde och för lite ägg, så blev den aldrig färdig utan var rinnig fast vi hade den i ugnen i säkert mer än en timme! Men det gick bra att äta iaf så. Sen verkade vi småponnysar, sprejade och smörjde in alla uppätna ponnysar (sååå trött på knott, bromsar och diverser andra flygfän..) och gav oss iväg till knottnästet i långmyra och smörjde in de som stod där. Där går det inte att vara på kvällarna, det är så sjukt mycket knott så de hamnar i både munnen och ögonen! Vidrigt!
 
Och idag på förmiddagen började jag med att rida hem tinkrarna från betet. Det gick hur bra som hellst att rida Maximus och ha Midi som handhäst, men även då på morgonen var det flygfän! Men vi klarade oss ganska bra, det var mot slutet som vi började tröttna på dom och blev griniga haha ;) Såg en älg gjorde vi också! Eller först såg jag den inte men hästarna tittade ju in i skogen som två fån så nånting var det ju, första tanken var att det var en älg för vi såg en igår kväll men när jag inte såg den hann jag blev lite orolig att det skulle vara något annat.. :P
 
 
Så hann vi verka en sväng även idag innan det var dax för mig att åka hem för att jobba :)