Mysiga lediga dagar

Så bra dag jag hade igår. Startade den men att slita ogräs och röja ner överväxta buskar och grenar i trädgården vid lägenheten. På eftermiddagen åkte jag och mamma ut på en utflyckt med första stoppet vid Leksands knäckebröd. Som jag har längtat efter det! Min favorit-godsak att äta på kvällen typ, haha :P
 
Sen stannade vi till vid Hildas Café. Det var en jättefin gård, nästan lite herrgårdsaktigt med vit stenmur. De hade en supermysig trädgård som var mer än välskött och genomtänkt. Tyvärr var deras café inte vad jag hade längtat efter hela dagen så vi åkte vidare tille n hembygdsgård precis bredvid och fikade där. Jag testade en ice coffee i värmen och det satt fint det!
 
Sen kikade vi på utsikten över Siljan och såg flera kyrkbåtar som de troligen skulle ha något bröllopspar åkandes i senare. Så vi tog en promenad efter en fin gångbana efter sjön innan vi for vidare "hemmåt" :P
Blev dock stopp på 3 loppisar (och en stängd), mina loppisfynd blev två böcker för 10 kr styck, helt okej haha ;) 
Och sen blev det så att vi stannade till vid Ratt och Roder också. De har en stugby och ett litet café, så vi tog med oss fika ner till älven och satt på en brygga och mumsade! 
 
Efter det åkte vi hem igen, grillade tillsammans med resten av familjen och på kvällen sen var jag och pappa ute och fiskade! Jag fick två små aborrar och pappa fick faktiskt en mussla. Men alla tre fick hoppa tillbaka ner i sjön igen :)
 
 
Och i bagaget av mysighet har jag en skrittvända med Selma i fredagskväll. Inte blev det sämre av att vi fick sällskap av Sofia och Calle heller! :D
 
Nu; Fortsätta i trädgården vid lägenheten och sen får vi se vad den här dagen bjuder på :)