Saknad Selmis!

Asså det känns som att vi fick sommarlov typ IGÅR men insåg idag att det bara är ca 6 veckor kvar!! Hallå! Det känns jättelite! :O Förhoppningsvis blir det lite fint väder nu till veckan iaf :)
 
Hur som hellst, idag blev en lite oplanerat härlig dag! Slutade tidigt från jobbet och kunde hänga i stallet med saknade Selma (och Calle) utan stress. Selma är ju som jag sagt förut, en speciel dam. Först i hagen stod de vid ingången under taket båda två men Selma ville inte alls leka med mig utan sprang ut när jag försökte gå in till henne och in igen när jag flyttat på mig.. Calle blev tjurig över att hon sprang runt honom när vi gosade ;)
 
Sen drog dom iväg båda två ända ner till sjön och var vilda och vackra ett tag. Det var bara att traska efter och försöka mota upp dom mot stallet igen. Men efter ett tag fick jag tag på henne, efter att hon travat lite på volt runt mig - funkar ganska bra det, bara man begränsar springytan lite ;)
 
I stallet hade vi världens gos. Hon har blivit så mysig sen hon blev dräktig, det säger typ alla i stallet! Sen gav vi oss ut på en ridtur. Red uppe på stora ridbanan och på vägen dit gick vi genom skogen på stigar och över stockar och diken! 
 
Försökte känna av lite hur hon kändes och vad vi skulle jobba med. Det blev lite rakridning, volter, tempoväxlingar i galoppen och ett försök till övergångar.. Hon var sååå het i galoppen! Altså, hon brukar inte vara het alls, jag brukar bara behöva krama tyglarna och sätta rumpan i sadeln eller korrigera skänklarna för att kommunicera med henne men hon bara galopperade och galopperade! Blev en smärre chock för mig men till slut fick jag sätta mig ner ordentligt och ta tag i henne lite mer. Det är roligt med motor men ännu roligare med bra kommunikation ;)
 
Finbild som Lisa fotade här i våras! <3
 
Medans jag red kom det två killar och satte sig för att kolla på och tyckte att jag skulle rida fortare.. halvt charmigt, halvt irriterande.. Egentligen hatar jag när utomstående människor kommer och kollar på en! Specielt när man är ensam och inte har världens plan över vad man ska göra. Men men, deras dag blev antagligen lite roligare :P
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Så härlig bild :)