Dag 1 mot sitt slut

Tågresan upp hit gick bra igår, jag hade med mig supermumsig sallad och en bok så det gick ganska snabbt ändå :)
Sov som en stock gjorde jag inatt också och idag började kursen med frukost och presentationer kl 9.

Vi körde teori innan lunch, till lunch fick vid nån god lax-pasta-gratäng..? Gott var det iaf ;) och efter lunch började vi verka. Vi ska verka 4 hovar var på den här helgen och så ska vi dissekera en tillsammans imorgon tror jag :) var inte så jätteäckligt med hovarna ändå, vi skar upp strålen och sulan på en för att se hur djupt det var, kan säga att det krävdes mer än ett feldrag innan det började blöda :P (OBS döda hovar!)

Nu har vi nyss vart å käkat pizza på en pizzeria 200m bort, gottis!

Innan det var jag ute och sprang en vända, igår var jag ute och gick och kollade läget lite och då kändes det bara som att det fanns stora vägen, en väg till "centrum" (tågstation?) och några villavägar. Dock var det charmiga bäckar med broar över på flera ställen! :)
Men idag var det en lycka att hitta en stig! :D

Vi har däremot inte haft så roligt väder, från eftermiddagen har det regnat och varit kallt... 


Jag har tossels på gardinerna på mitt rum ;) haha

Och en gullig lampa!