Vill inte ha minusgrader!

Efter den här dagen är jag inte så imponerad över minusgraderna.. började imorse i ridhuset, det var som att kliva in i en frys! Usch! Som tur var fick jag upp lite värme när jag red men i början skrek det om öronen och efteråt var knäna fast i "sadel-läget" haha ;)
 
Det var hoppning som var planerat så J satte upp en serie bestående av 3 hinder á 3 galoppsprång emellan. Började på bomnivå som utvecklades till låga räcken. Var ganska bra att ställa upp hindrena så där för vi kunde både rida på alla rakt eller lägga volter efter varje. Superbra övningar! Axel blev lite het på gröten emellanåt men ofta räckte det med att jag fokuserade på att räta upp mig mellan hindrena. Vi kunde även konstatera att vänster varv har han svårare att vara stabil i. 
 
Det var ett bra ridpass iaf, vi fick till ett par rundor med bra balans och flyt! :)
 
Sen var det bara att fortsätta med samma låga (he-he..) och rida Calle! Vi mysade till det med extra filt som jag bäddade in mig själv med och vägrade ta av ;) Ser det som extra träning att knipa med knäna. 
 
På våran ridtur bjöds vi iaf på sol och fin utsikt så det var inte så tokigt ändå även om jag inte alls var peppad på att trimma längre, men lite rörelse blev det på bulan iaf :)
 
 
Det var min förmiddag det ;) Åkte hem och åt lite mat och bytte till nya varma kläder och sen for vi upp till laxsjön. Där spenderades det några fler timmar ute i stallet. Mockning, promenad med ponnysar och hundarna bland annat :)
 
 
När inte Kingen får vara med ute får han iaf vara med när jag fyller på vatten ;)
 
 
#1 - - ByJuliaP:

vilken sötnos

#2 - - Cassandra Haraldsson:

Vill inte heller har minusgrader :/

#3 - - MATILDA:

Vad söt hund :)