En betydligt bättre dag

Wii, idag hade jag en betydligt bättre dag än igår! Drog till stallet med mat och kaffe i magen dvs, mätt, glad och fylld med energi ;)
 
Vädret var lite småhärjigt med blåst och duggregn men det var ganska bra faktiskt, jag får ett träningsmood i sånt väder! :) Först ut var Calle och upplägget var trampa på bulan, trampa på! haha.. Så mycket fokus på frammåtbjud redan från start i skritten, sen övergångar och lite lösgjordhet. 
När det var Selma tur tog jag till en ny teknik; ut på en promenad innan jag gjorde ordning henne! Tänkte (sen igår när vi skrittade fram uppe på vägen och hon sket på någons infart så jag fick hämta mockgrepen och hon blev avslappnad och "gullig" efter att ha skrittat fram och tillbaka två gånger) att hon kanske skulle vara trevligare i stallet då. Så ut på en promenad på en kvart - som kunde ha tagit hälften så lång tid om hon inte hade tjurat ur och vägrat gå så vi istället fick disskutera fram frågan om huruvida vi skulle fortsätta eller inte.. 
 
Om upplägget fungerade eller inte är jag inte så säker på, men skit samma, hon var trevlig ett tag iaf ;)
Ridpasset bestod av mycket övergångar mellan galopp och trav med målet att ha fina fattningar och stabila avsaktningar. Plus på det fick vi jobba med galoppen lite för den var väldigt uppåt idag, så frammåt frammåt.
 
Dessutom så har jag fokuserat på min sits idag, med stödhjälp att bara ha ett snäpp kortare på lädrena så kändes det genast mycket bättre! :)
 
Foto: Lisa Larsson 
 
Idag insåg jag att det är dax att köpa nya ridbrallor också, har slitit hål på rumpan haha! Tur ingen annan upptäckte det ;) 
 
#1 - - Dixi Wonderland:

Åhhh vilken fin häst du har :D Jätte fin bild :)

Svar: Får tacka så mycket, får tacka henne jag lånar hästarna av också! :D
Frida Jakobsson