Sovmorgon igen

Wii, imorgon får jag sovmorgon igen! Alarmet är ställt på 07.00 ;) Ibland har man flyt här i livet så att säga.
 
Nog om mitt lyx - nu blir det en liten redogörelse om mitt lyx på två fina hästar. Red ju nämnligen Selma och Calle idag (när jag äntligen kom hem ifrån stan efter en tur till statoil för en korv och sen snigelfart runt stan på sjösidan..). Först ut Selma - dressyrsadeln på, klarblåa ridbyxor och svettluktande handskar som det rasade grus ur (dom ligger i tvätten nu haha). Och så ut i paddocken! Hon var ovanligt pigg, energisk och frammåt idag så det blev mycket lugnande och lite exalterande. Fokus på att hålla bra kontakt mellan handen och munnen. Fortsatte även traggla på dessa övergångar, lite rakridning, en gnutta nedsittande trav, och lite tempoväxlingar :) 
 
Sen (fick jag ännu mera lyx med en färdiggjord Calle) ut med nästa häst. Kontrasten själv, som dag och natt, sol och skugga. Mål med passet var att orka rida honom i gärna en timme, skratta inte - det är dryyygt. Men idag var han fruktansvärt medarbetsam, hade lite eget go och var en aning "lättare" i kroppen. Dressyrsadel även där (min rumpa känns från förra flygturen med Calle) och med honom jobbade jag mer nedsuttet i traven. Tempoväxlingar så det nästan kändes som att vi flög över ridbanan i våran eleganta trav.. ;) Och mycket galopp, övergångar och tempoväxlingar där också. Och lite mera flytta för ytterhjälper i galopp. Gick inte toppenbra idag, vi kunde inte riktigt samla ihop oss på rumpan utan det blev lösare och klumpigare bara.. 
Avslutade med lite galopp och avtravning ute, tycker det känns mycket roligare och intressantare för hästarna också att se något annat! Sen skrittade vi av på vägen och han skötte sig! Han var på väg att stissade upp sig en gång men det gick att lugna :)
 
Väldigt nöjd med båda två faktiskt :)
 
 
 
#1 - - A M:

Härlig bild!