Upptäcksfärd och Stockholm

Vad dagarna går fort nu, hihi :P 
Var uppe hos Sanna i mån-tisdags och vi gav oss ut i skogen och försökte hitta nya stigar. Våran entusiasm varje gång man ser en ny stig dödas ungefär 10m in på stigen då den tar slut eller växer igen... ca 9 av 10 gånger.. :( Men vi hittade iaf upp på två bergstoppar då! En där vi bara vandrade rakt genom skogen på nån skogsmaskinsväg och en där vi red uppför en rolig liten väg! Det är nog en ny favoritväg! :D Så mysig, vi galoppade uppför och väl uppe var vi på en topp igen och kunde titta på utsikten!
 
Vi lyxade till det och firade med grillat på kvällen också! Och planterade lite tomater och grejer, Sanna har en massa olika tomater, spännande :P
 
I tisdags var vi på en äng och galoppade lite också, släppte lös alla frihetskänslorna hos både oss och hästarna och körde några tävlingar, hihi :P Måste säga att hästarna är bra duktiga ändå, vi kunde rejsa (raca? racea? eeh..?) med varandra och ändå vara kontrollerade. Superkul! Musse tyckte att det var svinroligt, haha! Han kunde inte stå still på startstrecket, körde en bockserie och "ställde" sig lite snyggt innan vi kom iväg en gång, men inga dumheter! 
 
Igår var jag till Stockholm med några tjejer från klassen också! Vi hade såå roligt! Var på gröna lund hela eftermiddagen och jag bara följde med och satte mig i alla möjliga nya grejer.. T.ex Tilt (apäckligt!! Man satt ju inte ens!), eclipse (uuuhää!) och Insane (kääärlek!). Värst var ju Flygande mattan! Hahaha! Grejen man fäller ner över benen var samma åt alla på raden och mina ben fyllde inte ut lika mycket som de andras... så jag flög fram och tillbaka så de fick hålla i mig, hahaha! :P Men jag tackar Ebba för att hon offrade sig bekvämlighet och pressade ihop sina långa ben liiiite till för annars hade det varit ännu värre!
 
Sen gick vi igenom gamla stan och käkade på en gullig pizzeria. Mellan gamla stan och grönan tog vi slussen och sen gick vi i några affärer och kikade innan vi åkte hem igen på kvällen :)