Sista tisdagen den här veckan iaf

Vart ska jag börja? Idag till stallet tog jag gummistövlar , iofs inte helt vattentäta men ska man inte stå och gå i vatten så mycket så funkar det ju. Dvs hämta och släppa ut hästen i hagen. Berättade ju om när jag fick fotbad i leran när jag hade gympaskorna. Älskade huligantrion... Idag klafsade jag först genom leran för att hämta Axel. På vägen tillbaka till stallet med honom härjar de andra två nötterna omkring oss, den minste drar ikull sig i leran och jag tyckte lite synd om honom. Kan ju inte vara så mysigt liksom. 2 minuter senare reser jag mig ur leran... Tack för det skit-ponny!! Han tvärvände och kutade ner till de andra längre ner i hagen, jag gled på mage i leran...
 
Fy fan, först klagar vi lite här. Mycket hellre en ponny som beter sig som en storhäst än en storhäst som beter sig som en ponny!! Gaaah! Jag hade lera i håret, ansiktet, hela byxorna, jackan, tröjan jag hade under jackan och t-shirten jag hade underst.. dessutom hade jag telefonen i ridbyxorna (och jag stänger aldrig den fickan...). Det var bara att försöka skaka av sig leran från händerna / torka av det på baksidan av jackan/byxorna där det fortfarande var tort, rädda mobilen och gå och hämta hästen som hade grimskaftet runt benet... Livsfarligt. Slut på dessa dumheter nu.
 
Men till det positiva, efteråt går det att skratta åt ;)
 
 
Blev en ridtur också (efter cirka 4 avborstningar på mig själv), lite jogging i paddocken. Red med ett spö mellan händern också och fokuserade på min sits :)