Höstlov

Hinner aldrig sätta mig ner och skriva, och när jag har tid så har jag inte nät.. Men nu sitter jag iaf och äter gårdagens godis och har ont i fingrarna.. men det går nog över snart :P
 
Sen i torsdags har jag ridit i grustaget med Axel, han blev gulligt taggad och det kändes som under min "uppväxt" på crazy ponnys! Blev allmänt lycklig över det :)
 
Tänkte på en jämförelse, rida ut Axel är att åka runt på en lugn polle som går stabilt och rida ut på Calle känns aldrig 100% tryggt. Däremot nere i grustaget kan jag rida Calle med full koll, han lyssnar på minsta hjälp och är kontrollerad. Axel däremot var svår att få stopp på, blev lite springig och ville mera och mera! Svängarna som jag och Calle tar kontrollerat utan problem var inte ens att tänka på att ta i annat än skritt med Axel :P Lite roligt när man tänker efter, ingen häst är den andra lik och dom har sina personligheter :)
 
Red även Calle i torsdags. Ett pass i paddocken som avslutades med armarna runt hans hals, trots att det har varit mycket upp och ned med honom så känns det i hjärtat, men det är väl just det att det är mycket känslor kring honom och sen att han är en stor slät nallebjörn gör det inte värre/bättre <3
 
Favoritklias!
 
 
Igår var det tjejkvall delux med mina saknade vänner! Vi "förminglade" hemma hos disan med skratt och överdrivnet dragna internskämt som vi inte haft någon att dra för på länge ;) 
Sen hade vi bokat bord på China Town och åt deras mongoliska BBQ buffé med för- och efterrätt, sååå gott och så värt det! Efter det tittade vi på den nya Paranormal Activity i 3D, under filmens hetta var jag (som vanligt) osäker på varför jag tittade på det, men nu ett dygn senare känns det bra ;) Haha! Den var bra och såklart läskig ;)
 
Men så roligt att träffas igen! <3
 
Idag har jag spenderat timmar på jobbet och sedan ridit Axel ett pass i paddocken. Fokus på övergångar! Och hitta ett avslappnat tramp dvs inte huvet uppe i luften. Han var duktiga iaf :)
#1 - - Cassandra Haraldsson:

Så härligt!

#2 - - Emelie Ekman Lindqvist:

Men så fin bild på er!! Kram

Svar: Tack så mycket! :)
Frida Jakobsson