Så nöjd med den här dagen

Idag har det verkligen varit en riktigt bra dag! Började med att vi åkte till skjutbanan imorse för uppskjutning till älgjakten. Var lite orolig för hur det skulle gå men jag klarade det, inte precis på gränsen utan jag klarade det! :D Så glad över det hihi! 
Sen åkte jag vidare upp till Laxsjön för Frihetsdressyrträning. Jag och Maximus tränar tillsammans och idag var han riktigt avslappnad och duktig. Det var ju flera månader sen den förra (och enda) träningen! Vi repeterade lite av samma övningar vi gjorde då och några nya. Dels flytta bort rumpan och flytta rumpan emot mig. Från högersidan var det inte fullt så enkelt som från vänster att få honom att flytta emot mig men efter lite hjälp av Jim som löste det med andra övningar så kunde vi göra det själva sen. Så roligt! Dessutom så testade Jim göra lite skänkelvikning mot sig, så roligt att se att det funkar så enkelt på en häst som inte har tränat det förut!! :D 
Efter träningen tog vi en liten fikapaus också, helt klart en bra idé! ;) Jag hade bakat typ choklad-cheescake muffins.. :)
 
Efter att vi hade laddat batterierna och pratat lite om träningen och så så cyklade jag iväg och hämtade Hajen på betet och sen red jag, Sanna och Enya. Dom visade mig en ny stig/väg som var sååå mysig! Dom har tjatat om den hela veckan och skickat bilder så det var inte mer än rätt att jag fick rida på den idag haha! Superrolig verkligen!