160 min

Åkte till Forstäppan på eftermiddagen idag, till Mr Murphy och Polka Olga :P Haha
Fick tag på Muppen först idag, han var så trevlig så! Så myste lite med dom båda i hagen först och sen tog jag med Muppen ut å gjorde ordning honom för en ridtur in till ridbanan i ssjö :)
På vägen dit hann vi med att få hagel å regn på oss.. och väl där uppe stekte solen oss ;)
Men iaf, red på lite volter i skritt å trav, försökte få honom att bli lugn, fin å avslappnad och sänka å ställa sig, gick sisådär ganska bra :)
Sen var jag av å la fram lite bommar och ställde upp ett litet skutt, och kom upp sen också!
Dock vart bommarna inge bra, avståndet mellan dom vart konstigt och jag orkade inte hoppa av å fixa de igen, OCH hindret blåste ikull.. -.- Men landa lite fint som en upphöjd bom och det dög tydligen för Muppis blev taggad av det också och tyckte de va kul! :P
Så Muppen var en snell, lite pigg men duktig hest idag :) Och mysig!
 
Så han fick gå ut i hagen igen och Olga fick komma ut på en tur upp i skogen vid mig, hade tänkt att rida hem på gården men lammen sprang tydligen lite som dom ville och sist vi va hemma så gillade inte Olga fåren riktigt.. ^^ Så vi red till Hollywood (blink blink) och sen hemmåt. Lät henne springa uppför en backe också, hon hade lite överskottsenergi ;)
 
Sen fick hon gå in och Muppen hade rullat sig så borstade av honom också innan båda två fick sussa :)
Nu ska jag ner å kolla på majbrasa i Ssjö.. hoppas på trevligt sällskap! :)
 
Liiite.. speciella bilder.. ;)
Det är inte alltid lätt att få med tre stycken på bild..
 
 
 
 
 
Olga nockade mig... muppen räddade mig.. eller nåt.. ^^