Sladdubik

Idétorka till rubriken. Har lagt sladden till kameran framför mig för att komma ihåg den. Då blir det en sladdubik.

Ja men nu då, hemma i Dalarna igen, nu är jag faktiskt hemma också ;) 
Men igår kväll landande jag hemma hos Sanna först. Vi snackade ikapp lite, planerade lite för dagens långritt med 4 av hennes elever och sen rejsade vi ut i stallet. Mockade å sopade å höade å vattnade å fodrade och sånna grejer som hör stallet till. Riddarna Maximus och Simba blev utrsutade med mjuka fårskinnsadeln och gose schabrak. Sen begav vi oss ut i kvällens stormande mörker och tränade på attack, på tid. Jag, ryttarinnan på de tappra riddarna, hade min trogna Sanna som skrittade med den häst som inte tränades för stunden. Uppvärmning är viktigt
Efter uppvärmning tog Sanna tid på en "normal" galopp mellan hastighetsskylten och en gatulampa, hehe ;)
Sen en "så sakta som möjligt". En "så snabbt som möjligt" och en som skulle klå den snabbaste tiden.
 
Tabell ur mitt fantastiska minne:
Maxmius
Normal: 13,21
Långsam: öh.. tror det var lite långsammare iaf.
Snabb: 10.19
Snabbare: 9,48 slår vi till med ;)
Simba:
Normal: 12? 13? Hyper var han iaf..
Långsam: Någon tiondel långsammare...
Snabb: 10,50?
Snabbare: 9nånting..?
 
Slutsats: Maximus var inte så bra på att hålla ihop sig mer än "normal", då orkade han inte utan saktade lätt av till trav. Men han höll ändå en samlade och kontrollerad galopp. På de snabba berodde det mestadels på mig, fårskinnsadel och träningsbyxor i storm med blåsande pressenning = halkigt. Men satsade jag så avr han med på noterna.
Simba hade en växel. Typ femmans växel. På det långsamma var jag nära på att få i fyran men lyckades ej. På det snabba däremot var det lätt att lägga i ytterligare en växel, men det kändes absolut inte bra hahahaha. Det jag skrev var mina nackdelar ovan får nu ännu en bristande länk = skratt!! Det var så brutalt roligt så jag tror ingen kan förstå ;) Och skratt = ur fokus totalt....
På den snabbare var det ungefär samma sak. 
 
Nej, nu blir det lite bilder istället.
 
Titta vad mumsigt det ser ut det som jag hade laddat upp med till kvällen! Men sanningen: Hälften var typ sånt som jag tog för att testa och 90% av de var inge goda...
 
 Idag då. Långritt. Som jag kanonbra! Vi red runt Gammelsjön och runt klacken (inte upp) och stannade för att grilla korv på vägen hem.
Duktiga elever och Sanna. Jag gick först och Sanna sist.
Jag fick låna Hajen av grannarna, så snäll häst! Vi var Team Tegera.
 
Vi hade tur med vädret! När jag stod i köket på morgonen och allting var helst tyst så började det smattra som attan av regn och då trodde jag att dagen skulle bli pissig. Men vi fick blå himmel och sol :) Det var superfint där vi grillade, perfekt ställe! Tog några fler bilder med min kamera men det är så svårt att få med känslan av hur fint det faktiskt är..
 
Och när alla eleverna hade åkt hem satte sig Melker på ett däck och kikade ut över gården.. sen blev det en fudnering på vad det var han satt på så han tog en liten inspektionsrunda innan han hoppade ner... ;)
 
 
#1 - - Sanna:

Haha Melle då <3 Tack för en helt underbar dag Frida <3

Svar: Mellemannen! Tack själv! Ses snart hehe
Frida Jakobsson