Länge sen!

Vilken härlig dag! Började med jobb på dagen och efter det åkte jag till stallet. Först ut var Selma, vi red bort till en stor åker som vi får rida runt. Hon tyckte först att det var äckligt och var skeptisk mot lite av varje medans vi skrittade och travade fram. Men sen blev hon taggad och ville galoppera så fort jag gav mista eftergift åt henne! Haha! Superroligt verkligen! :D Åkern är gigantisk och det räckte med ett varv var åt båda håll i galopp + framtravning och avtravning så var hon svettig tom upp på halsen! :P 
Hon kändes jättefin när vi travade också, hon kände sig nog fin också haha!
 
På vägen mellan åkern och stallet passade vi på att hålla "gå över dike - kunskaperna" vid liv och gick över ett stort dike. Duktiga tjejen gick fint båda gångerna :)
 
Och sen! (Efter avsvampning och en akut-flytt in i boxen för en pinknödig Selma.) Så fick Calle följa med mig ut på banan, med saaadel! Det är över ett år sen jag sist red honom innan han flyttade till försäljningsstallet och hela fadderullan. Men det var precis som att sitta upp på en cykel, haha egentligen inte! Men koceptet med att om man en gång har lärt sig cykla bla bla.. ;) 
Jag satt iaf upp med tanken att han ska gå frammåt hela tiden, från start. Och passet i helhet kändes riktigt bra! :D I början var det väldigt stelt dock, men man måste ju hinna hitta knapparna och känna sig fram för att sen smälta samman till en individ som dansar över det silverfärgade gruset.. ;) Hehe, men det kändes faktiskt som att vi smälta samma i vissa stunder så jag är lite lyrisk över passet! Men som man får jobba! Herre-gud! Defenitionen av att rida arlset av sig, haha! Han är ju varken lätt eller energisk, det kan kännas som att ha tyngden från en elefant under sig. 
 
Men, jag är så himla nöjd! Tror att jag har blivit ett bättre ryttare sen sist jag red honom, jag hörde liksom rösten i mitt huvud; gör så, gör det, mer av det osv. Superkul! <3
 
Underbart väder också! 
 
Hihi Calle får man lov att muta lite innan passet ;)