Lekande lätt och chockerande drygt

Det är kontrasterna som gör det ;)
Igår efter skolan (som bestod utav att sitta på arslet, kolla runt skolan lite och höra på mer tjål) så red jag Calle och Selma. Först ut var Selma, jag försöker lista ut vem av dom som är bäst att börja med men båda två har för och nackdelar så det beror nog på stunden :P
 
Vi red iaf ut och hade "lek-träning" i grustaget, skogen och andra stigar! Hon fick både klättertränga, miljöterapi (en gräshög var värd att kasta sig lååångt bort ifrån) och dikesskutt. Och vi hade faktiskt roligt, när vi väl hade kommit iväg från gården.. ;) Hej icke diskuterbar donna som vägrar lyssna på något öra alls! 
Men väl ute så var hon så himla duktig! Travade avslappnat, lyssnade på mig, tog galopp och hon rullade på i ett bra tempo! Då är det roligt att rida :D Hon fick också lite mer terapi vid vattenspridarna och klarade sig förbi dom även idag, men lite nervigt var det nog enligt henne ;)
 
Sen var det Calle ut (nackdel med att ta Selma först är att jag har ännu mindre energi till Calle!) i paddocken först. Jag blir helt slut!! Kvällsvärme som inte heter duga på det också! Jag får typ göra halt för att jag ska hinna andas ikapp, vill skriva haha men det känns sorgligt ;P Calle påminner mig om att jag vill få bättre kondition, rida bättre, vara starkar osv osv. Men hur som hellst! Vi lyckades iaf få till lite vettig träning. Några övergångar trav-galopp, halter och frammåt direkt efter, galoppfattning från skritt. Körde även ett race med att rida i mitten av ridbanan på längden i galopp, vända för ytterhjälper vid kortsidan (i galopp) och fram igen till nästa kortsida. Gick väldigt bra faktiskt :) Sen hade jag haft tankar på att ut och galoppera med honom så istället för ut-ut gick vi längst upp på åkern (typ väg) och galopperade fram och tillbaka några gånger med halt och bakdelsvändningar när vi vände. Gjorde även tempoväxlingar och han var faktiskt riktigt duktig! Lyssnade bra och var avslappnad ändå, han kändes liiite mer peppad också :)
För övrigt med det passet var jag väldigt nöjd med min egen sits, jag kunde räta upp mig ordentligt och sitta kvar där, det är inte ofta det känns så :P Sen var jag lite missnöjd med att min axel gjorde ont (vet ej varför) så varje tygeltag eller när han rörde på huvudet mycket/hastigt gick dirket upp i axeln :/
 
Foto: Lisa Larsson
Det bästa med att börja med Selma är att då är det lite lättare (peppar peppar ta i trä) att få tag på henne i hagen :P
 
Nu; frukost! Sen; Jobba! Ikväll; Fira Disan som har fyllt år! :D
#1 - - Annie:

Fin bild!:)