Värmen vart har du varit?

Äntligen kommer det lite värme till det här landet, tyvärr har jag inte hunnit njuta av den nå vidare mycket då jag antingen har jobbat inomhus (och tyckt att det har varit för varm ;) ), suttit ute i solen och fikat (och nästan smält bort) eller ridit (och svettats) ;) En dag på en strand hade inte varit helt fel, lite sol och vatten :D
 
Men idag efter jobbet har jag iaf ridit Selma igen. Red ett pass i paddocken med fokus på grunder, lyssna på gas och broms, vara avslappnad och mjuk :) Skrittade fram och av ute. Gjorde många övergångar mellan trav och galopp, både på volt och ute på spåret. I början var hon väldigt svår att hålla ihop i avsaktningarna och sprang bara iväg i något snubblande med huvudet i vädret men ju mer vi jobbade på det, tog in på volt för att ha lite mer broms, så blev det bättre och mot slutet kändes det förbaskat bra :) 
Dessutom så gick jag både till stallet och hem. Har (äntligen) kunnat skaffa en app med stegräknare, så igår blev det lite över 23000 steg och idag är jag snart uppe i 25000, mest steg blir det dock när jag rider men det borde ju räknas ändå ;) Lite roligt iaf!
 
Fotat av Lisa!