Ny vecka nu kör vi!

Kickade igång veckan igår med att tro att det var måndag hela dagen ;) Hehe, Men idag är det officielt, ny vecka på g! haha
 
Har ridit fina Selma idag på eftermiddagen. Hade dressyrsadeln till och med, och det gick faktiskt bättre med den än det har gjort förut för mig, har antingen växt i den bättre eller blivit skickligare ;) Hade assvårt att trava lätt förut bla.
 
Men idag gick det bättre som sagt! Vi fokuserade på övergångar. Det lär nog bli det nya att ständigt ständigt tänka på och kanske inleda passen men eller checka av med mitt i passet eller så för hon har gått och blivit pigg och springer bara iväg vid uppökning (? hahaha! Motsatsen till avsaktning) och lyssnar efter lite för många steg på avsakntingar. Så vi tragglade på med ca 10 steg skritt, 10 steg trav osv. Däremellan jobbade vi lite i galoppen och skrittade på en fyrkant, där hörnen blir 90 grader med halvhalt innan och sen lite "flytta bogen" tänk. Gick hur bra som hellst! :)
 
En bild som Lisa har fotat!
 
Fina Calle och Selma, så roligt att de går tillsammans i hagen för då blir det automatiskt att jag hälsar på Calle varje gång! Specielt dagar som denna då Selma är tjurig och inte vill leka med mig först, då tar jag med Calle och går upp från stora hagen, Selma springer efter, jag stänger så de bara är i den vanliga hagen och sen går det lättare att få tag på damen ;) Hon måste bara visa att det inte passade riktigt just nu först.