Så mycket på g

Hela tiden nånting nu, men mycket roliga saker såklart! :D Har ridit både Selma och Eddie idag och i måndags. Och igår var jag och gjorde provet på jägarexamen! Klarade teorin som jag aldrig trodde skulle gå bra och sen gick det väldigt bra med kuplvapnena. Hagel däremot - eh eh! Lerduvorna fick jag godkänt på men haren som sprang fram och tillbaka gick inte alls.. Sköt allting till vänster om den och träffade inte med en enda liten kula! Ska träna lite och testa en annan hagelbössa och sen göra om den delen! :)
 
Idag har jag som sagt varit i stallet, känns som jag knappt hinner med det heller nu.. men idag så! Red först ut på en överenergisk Selma som i början gick på handbromsen samt kollade på ALLT.. Men det blev en bra tur ändå! Hon fick trötta sitt huvud lite och det kan vara bra :)
 
Sen upp på nästa häst - Eddie. Först trodde jag inte att jag skulle kunna rida, blev sååå trött i benen direkt när vi travade! Han har ju värsta jobbiga traven, både ansträngande och annorlunda så det tog ett tag innan jag fick känn på det. Men sen så! Tränade mycket övergångar då jag b.la märkt att han saktar av från tex trav till skritt så att man flyger fram (snabb och osmidig avsaktning med andra ord) och häromdagen när vi red ut satt inte galoppfattningarna ett dugg så vi tränade på på lite sånna saker och det var superkul :)
 
Så fint nu med maskrosorna som växer som gula täcken på åkrarna! Har inte tänkt på att de är så fina förut :)

Nu ska här packas ordning lite inför helgen då jag ska på verk-kurs!
 
 
#1 - - ronja:

härligt :D