Helgen till ända

Det blev en degig/seg helg när stackars Sanna åkte på magsjuka! Så istället för att ha tempot räcerfart i varje effektivitet blev det chill i soffan, köra in lite ved, andas frisk luft i fint väder iofs! Och kändes allämnt tråkigt, förutom när jag åkte upp till Laxsjön en sväng idag iaf för frihetsdressyr-träning! :D
 
Maximus och jag spinner vidare, köpte mig en sticker idag också, en lila! Så nu är vi ännu lite mer nördar ;) 
Vi repeterade gamla övningar och utvecklade dom lite mer. Bland annat la vi in tempoväxlingar och även trav i inkallningarna! Wii så himla roligt :) Flytta rumpa bortåt och flytta rumpa mot mig, gå på volt på böjt spår och flytta flytta in för (?) ytterbogen.. den svenskan.. i ridning skulle jag förklara det som att flytta för ytterskänkeln men nu är det stickern som man lägger emot ytterbogen för att den ska flytta in.. :P
Dagens nöt var backningar, dom kändes aldrig riktigt sådär "ja där satt den" utan det var lite av ett problem-moment. För lite action och för mycket haaaaaaaallå
 
För övrigt var han (som de andra gångerna) väldigt avslappnad direkt från början, något vi ska jobba med är toleransen för stickern. Jag märkte att han blev lite stressad/rädd för den om jag lät repet släpa efter på backen bredvid honom. Kan vara ljudet som blev från löven också :P
 
 
 
Imorgon börjar sista veckan innan vi tar lov, och lovet startar med en mycket efterlängtad tjejkväll! <3
#1 - - Ebba Rooth:

Låter supermysigt :)

#2 - - Mohammedi's | Art, model & designer:

nice