Myseregn

Nog för att jag blev lagomt glad när det började regna IGEN efter ett fint uppehåll (som jag chillade runt och fixade inne i stallet samtidigt som) men det blev ganska mysigt ändå. Både pållarna fick komma in och ha gosetäcke på sig en stund medans jag pysslade med dom. Sen slutade det regna så då tog jag ut dom en och en för lite lösgalopp/hoppning. För Selmas del blev det småskutt och för Calles del blev det mest galopp och bara något hopp. Men båda två verkade tycka att det var latjo lajban roligt! Selma drog dock några racar precis innan och över alla bommar flera gånger så jag fick lite panik på henne! Calle däremot plaskade rakt i vattenpölar så det stänkte och verkade tycka att det var ganska kul ändå, fast de största "sjöarna" var det ingen av dom som ville gå i närheten av ;) 
 
Båda två lyssnade väldigt bra på min röst och mitt kroppsspråk, specielt Selma faktiskt! Så det var riktigt roligt! När jag saktade ner dom med rösten kom de i lugn trav med spetsade öron in till mig i mitten! Sånt gör hjärtat glatt! :D 
 
 
 Här kommer Selma med pannbandet på snedden... haha
 
 
 
 
Det blev en riktigt fin kväll mot slutet :)