Stallräv

Vitprickiga Bellman / Selma var först ut idag, tanken var att vi skulle träna tempoväxling/längd med hjälp av två bommar. Donnan var dock väldigt pigg så vi fick börja med att jobba på att hitta varandra och jobba tillsammans. Vilket var svårt idag, hon vart kort och uppåt istället för att ta bettet och var pigg men utan ork så hon bröt av när jag kortade.. men vi fick iaf till det på slutet med först 5 galoppsprång, följt av kortning till 6 och sen 4, i båda varven :) 
 
Calles tanke var (våran typ av) dressyr. Och passade på att använda bommarna när dom ändå låg där. Calle tar korta galoppsprång så för honom blev det 5, 6 och 7 språng :) 
Fick en riktigt bra känsla med honom trots att jag kände mig snorig och täppt i skallen, trodde att passet skulle bli skit bara för det. Men inte då, han lyssnade bra på både kortning och ökning, var fint lösgjord på slutet och i traven kändes det som att han svävade fram med en liten paus på varje hov.. hihi! :P 
 
Vi hade sällis av stallräven två gånger under kvällen också ;)
 
 
På väg upp till stallet med Selma,  calle följer med själv :P dom är inte så självständiga av sig, Selma allra minst för hon går inte långt ifrån stallet när jag har tagit in calle :P 
 
#1 - - TIDSTJUVEN:

Vilken söt rödräv! :D Är den tam?

Svar: Tam och tam vet jag inte men den är lite närgången iaf :P
Frida Jakobsson