Vinteraktivitet!

Jag har haft roligt när jag har åkt skidskor, skidor på längden, skidor utför och pulka mm utför. Men pulka bakom ponnysarna är lätt det bästa med hela vintern! Ingen vinter utan pulka-åkning! 
 
Idag tog vi varsin ponny och hade Enya med bakpå och alla 3 hundarna fick springa med när vi körde. Det var så himla roligt och bästa E tog massa kort och filmade! Tror ingen förstår hur roligt vi har men vi blir helt lyriska haha ;) Pappa skrattade bara åt mig när jag sa efter halva vägen upp till Laxsjön att jag hade glömt slalombrillorna, och skulle ha dom när vi åkte pulka. Men altså, tänk er först att det flyger pudersnö i ansiktet och sen kommer det ett gäng snöbollar flygandes från ponnysarnas hovar, haha! Joda satt i mitt knä i början och hon var inte alls nöjd när hon fick snö på sig :P
 
Bästa Crim drog min pulka, han är för bra den ponnyn :) Sparkades lite mot Kingen när han kom farandes strax intill honom bara men.. Haha älskade Kingen var ivägen heeela tiden men han var så glad så man kan inte bli arg på honom. Han hängde iaf med, de andra två fick vi vänta in och ropa femtioelva gånger på men de höll sig iaf lugna när de väl var med oss :P
 
Glada djur!
 
Igår tog vi också en redig utetur. Dock red jag då så frös inte alls på samma nivå som idag. Maximus valde the highway varenda gång vi skulle trava och höll sedan kort kort galopp. Jäkla skitunge! Där satt jag med vanliga termobyxor i fårskinnsadeln, men varför bryta ett vinnande koncept. Vi hade precis disskuterat att jag aldrig har åkt av honom (ingen annan som kommer ihåg att jag har gjort det?) så vi fortsätter väl med det ;) (Kommer faktiskt inte på någongång som någon har åkt av honom..?) 
 
Nu sitter jag och fryser fortfarande, trots att jag har varit inne i några timmar nu, jäkla frysseväder.. En kopp te och knäckemacka är frestande.. :)
#1 - - Ida - foto & häst:

åhh så mysig bild!

#2 - - Emelie:

Härlig bild!!